Rozkaz specjalny S1/2015

Wrocław, 24.10.2015 r.

Druhny i druhowie!

Za nami kolejny sezon żeglarski. Był to okres pełen wyzwań, planów i zmian. Po trudnym początku, związanym z rozwiązaniem dwóch drużyn zmobilizowaliśmy się i dzięki temu możemy z nadzieją patrzeć w przyszłość. Zorganizowaliśmy dwa turnusy obozowe nad jez. Lgińsko. Pojawili się nowi żeglarze. Zakończyły się bądź trwają próby na wyższe stopnie harcerskie i instruktorskie. Część kadr brała też udział w kursach instruktorskich i metodycznych. 17 i 96 zorganizowały też szkolenia wachtowych, przygotowane bardzo dobrze przez dh. Aleksandrę Palus i dh. Tadeusza Dołyk.

W tym roku powróciliśmy też aktywnie do udziału w lokalnych imprezach żeglarskich. Oprócz organizacji własnych, harcerskich Mistrzostw Wrocławia, wzięliśmy też udział w Karnawale Odrzańskim, regatach o Mistrzostwo Okręgu (zwyciężonych przez naszą załogę), Regatach Długodystansowych (ponownie wygraliśmy), na naszej przystani zorganizowaliśmy też Mistrzostwa Polski Modeli w klasie Footy.

Ale żeglarstwo to nie wszystko! Trzy nasze patrole wzięły też udział w Rajdzie Granica, mieliśmy własne stoisko na festynie osiedlowym, a także pomagaliśmy w organizacji biegu na 15km wokół Wielkiej Wyspy.

Udało się też przeprowadzić sporo działań na samej przystani. Po 40 latach, wreszcie rozpoczęło się wydobycie wraku z zatoczki, za chwilę rozpocznie się budowa przyłącza kanalizacji, powiększa się też nasza przystań. W tym roku zgłosiliśmy też projekt do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, zakładający uporządkowanie i rewitalizację terenów wokół naszej przystani – niestety nie udało się wygrać w głosowaniu, ale zebraliśmy sporo doświadczeń i spróbujemy ponownie za rok.

Rok 2015 możemy śmiało określić hasłem „zmiana warty”, bo we wszystkich drużynach pojawili się nowi drużynowi. Życzę im, ale także Wam, członkom drużyn, aby te zmiany były pozytywnym impulsem do działania i żeby za rok Wasze drużyny były większe, silniejsze i śmiało realizowały nawet najbardziej szalone pomysły.

Za te działania, w imieniu całej Stanicy, chciałbym podziękować:

• Kadrom 17WrWDH, 96 WrWDH za pomoc w organizacji i przeprowadzeniu obozu.
  • Instruktorom Konradowi Krakowiakowi i Rafałowi Rumianowskiemu za sprawne poprowadzenie swoich obozów.
  • Druhnie Hani Pieńkowskiej i druhowi Marcinowi Kostkowskiemu za zebranie i organizację trzech patroli na Rajd Granica.
  • Opiekunom patroli na Rajdzie: Marcinowi Kostkowskiemu, Michałowi Cieślikowi, Konradowi Krakowiakowi.
  • Wszystkim zaangażowanym w promocję naszego projektu WBO:
    • Dh. Agacie Opali, za przygotowanie materiałów i prowadzenie akcji wewnątrz Stanicy i na Facebooku
    • Erykowi Purzyc, Kubie Krężlowi, Magdalenie Matuszewskiej, Aleksandrze Lemieszek i Michalinie Radziuk oraz 38WDS "Target" za pomoc w organizacji stoiska promującego projekt podczas festynu osiedlowego.
    • Całej drużynie 5WrWDH oraz Szymonowi Grabskiemu i Jakubowi Wrońskiemu za promowanie projektu na Biskupinie poprzez roznoszenie ulotek
    • Natanielowi Kozera, Bartkowi Piątek, Olkowi Król za promowanie projektu w swojej szkole
    • Wszystkim drużynowym i instruktorom za duże zaangażowanie i propagowanie informacji o projekcie.
  • Wszystkim zaangażowanym w akcję sprzątania wałów i terenów nad Odrą podczas obu akcji: na wiosnę i na jesieni.
  • Druhnie Joannie Huzar za poprowadzenie zajęć na żeglarza jachtowego, dzięki którym mamy na przystani 5 nowych żeglarzy.
  • Druhom Rafałowi Rumianowskiemu i Marcinowi Kostkowskiemu za zaangażowanie i pomoc w organizacji zajęć dla Stowarzyszenia „Projekt Dzieciaki”
  • Kwatermistrzowi hm. Wojciechowi Dacko za działania na rzecz poprawy i rozbudowy infrastruktury ośrodka.
  • Druhowi Dariuszowi Gurdak za skuteczny lobbing w sprawie pogłębiania zatoki.

Zgodnie z tradycją, ogłaszam też nazwiska nowych (i starych) bosmanów łodzi:

• Bidula – Teodor Czeczenikow, 96WrWDH
  • Cały dobytek – Rafał Marcinkowski, 32WDH "Ekisana"
  • Kalarepa – Erwin Kulczak, 96WrWDH
  • Klakier – Rafał Rumianowski, 38WDS "Target"
  • Maniana – Szymon Grabski, 96WrWDH
  • Pegaz – Hanna Pieńkowska, 17WrWDH
  • Problem – Przemysław Bartoszek, 17WrWDH
  • Smuga – Błażej Szumowski, 96WrWDH
  • Bączki – Ewa Dziubińska, Hela Czeczenikow, 5WrWDH

Życzę wszystkim sprawnego przygotowania powierzonych jachtów do sezonu 2016. Rozpoczęcie sezonu już 23 kwietnia!